Start inschrijving project 7

De inschrijving voor het zevende project 'Pump and Pipes' is van start gegaan! Vanaf vandaag, 29 november, kan iedereen spelend op minimaal C-niveau (diploma niet verplicht) zich inschrijven voor dit project.

De inschrijving gaat iets anders dan voorgaande projecten en is voor iedereen vanaf dezelfde dag open. De open inschrijving loopt tot en met 8-1-2023. Daarna verzamelt de beoordelingscommissie alle inschrijvingen en zal deze gaan beoordelen. Na 8-1-2023 krijg je dan ook pas bericht over je inschrijving.

Pumps and Pipes

Het zevende project 'Pumps and Pipes' van het Open Fanfare Orkest staat ook onder leiding van Willem van Zee. In dit cross-over project dompelen we ons onder in de orgelmuziek. We gaan onze blik en ervaring verbreden door werken te spelen die oorspronkelijk voor orgel zijn geschreven en we krijgen een masterclass van organist Hayo Boerema en componist Rob Goorhuis. Tijdens het concert zullen we een gezamenlijke uitvoering van het vierde deel uit de Orgelsymfonie Camille Saint-Saëns met Hayo Boerema laten horen.

Dit project bestaat uit 7 repetities waarvan de repetitie op 10 juni de hele dag is en sluiten dit af met een cross-over concert samen met organist Hayo Boerema in de prachtige Laurenskerk in Rotterdam.

Programma

Op het programma staan onder andere de fanfarebewerking van 'Sonata da Chiesa' van Rob Goorhuis, het vierde deel (Maestoso) uit de Orgelsymfonie Camille Saint-Saëns en 'Knocking at Heaven's Gate' van Jan Van der Roost. Tijdens het concertprogramma zal Hayo Boerema ook 'Sonata da Chiesa' van Hendrik Andriessen laten horen evenals 'Apparition de l'Église éternelle' van Olivier Messiaen.

Klik hier voor meer informatie over dit project.

Repetitie- en concertdata

De 7 repetities en het concert zijn in 2023 als volgt gepland:

• 15 april van 10.00-13.00 uur in Zutphen

• 29 april van 10.00-13.00 uur in Arnhem

• 13 mei van 10.00-13.00 uur in Zutphen

• 27 mei van 10.00-13.00 uur in Arnhem

• 10 juni hele dag met masterclass van Hayo Boerema in Apeldoorn

• 17 juni van 10.00-13.00 uur in Zutphen

• 24 juni van 10.00-13.00 uur in Arnhem CONCERT:

• 1 juli in de Laurenskerk in Rotterdam

Masterclass 10 juni

Op 10 juni duurt de repetitie een hele dag. Eén dagdeel bestaat uit een interactieve workshop met organist Hayo Boerema en componist Rob Goorhuis. Hayo zal de werking en mogelijkheden van het orgel uitleggen en wat de link is met de samenstelling van een fanfareorkest, en Rob zal toelichten hoe hij de fanfarebewerking heeft gemaakt van 'Sonata da Chiesa'.

Het tweede dagdeel bestaat uit een tutti repetitie met Hayo om de muziekwerken in te studeren. Tijdens deze dag zullen we dus meer leren over wat de overeenkomsten en verschillen tussen orgel en fanfare zijn.

Let op: wanneer je je aanmeldt voor dit project wordt er van je verwacht deze hele dag aanwezig te kunnen zijn

Muzikanten gezocht

De orkestbezetting voor dit project bestaat, net zoals voorgaande projecten van ons, uit ruim 45 muzikanten spelend op bugel, saxofoon, hoorn, trompet, trombone, euphonium, es- en besbas en slagwerk zowel percussie als melodisch.

Ben je enthousiast geworden en wil je weer meedoen? Schrijf je dan in via de site!

Via deze pagina vind je de criteria en voorwaarden, werkwijze van inschrijving, repetitielocaties en het inschrijfformulier (voor dat laatste even naar beneden scrollen).

De beoordelingscommissie zal de muzikale kwaliteit en selectie voor deelname na 8 januari gaan beoordelen.

We zien je inschrijving graag tegemoet!