Project 7 'Pumps and Pipes' voor 3/4 al vol

Na de deadline van begin januari is het orkest voor het komende project 'Pumps and Pipes' voor bijna driekwart gevuld. Er zijn hierdoor nog een aantal plekken beschikbaar binnen de volgende secties:

• altsaxofoon: 1e en 2e stem

• bugel: 2e en 3e stem

• trompet

• besbas

• slagwerk: zowel percussie als melodisch

Speel je één van deze instrumenten en heb je minimaal C-niveau (diploma niet verplicht) dan zien we graag je inschrijving!

Via deze pagina vind je de criteria en voorwaarden, werkwijze van inschrijving, repetitie-locaties en het inschrijfformulier (voor dat laatste even naar beneden scrollen). Na de inschrijving krijg je zo snel als mogelijk bericht van de beoordelingscommissie.

Pump and Pipes Het zevende project 'Pumps and Pipes' van het Open Fanfare Orkest staat ook onder leiding van Willem van Zee. In dit cross-over project dompelen we ons onder in de orgelmuziek. We gaan onze blik en ervaring verbreden door werken te spelen die oorspronkelijk voor orgel zijn geschreven en we krijgen een masterclass van organist Hayo Boerema en componist Rob Goorhuis. Tijdens het concert zullen we een gezamenlijke uitvoering van het vierde deel uit de Orgelsymfonie Camille Saint-Saëns met Hayo Boerema laten horen. Dit project bestaat uit 7 repetities waarvan de repetitie op 10 juni de hele dag is en sluiten dit af op zaterdagavond 1 juli met een cross-over concert samen met organist Hayo Boerema in de prachtige Laurenskerk in Rotterdam.

Programma Op het programma staan onder andere de fanfarebewerking van 'Sonata da Chiesa' van Rob Goorhuis, het vierde deel (Maestoso) uit de Orgelsymfonie Camille Saint-Saëns en 'Knocking at Heaven's Gate' van Jan Van der Roost. Tijdens het concertprogramma zal Hayo Boerema ook 'Sonata da Chiesa' van Hendrik Andriessen laten horen evenals 'Apparition de l'Église éternelle' van Olivier Messiaen. Meer informatie Klik hier voor meer informatie over dit project, de repetitiedata en masterclass dag waarvan verwacht wordt dat je deze hele dag aanwezig kunt zijn. Doe je mee? We zien graag je inschrijving tegemoet!