Kijkje in de Keuken van OFO

Leren doseren: oefenen met en zonder expressie

Hoe bereid je een gerecht? Hoe studeer je een muziekstuk in? Tijdens het project 'Kijkje in de Keuken' helpt muziekdocent Linda Arnoldus met het beantwoorden van de tweede vraag en legt ze een link met het werk van een chefkok.

Elke week geeft Linda studeertips mee aan de muzikanten van het orkest om thuis mee aan de slag te kunnen. Tijdens de repetitie van 13 januari 2024 deden we een oefening. De opdracht was om een paar maten van Valley of the Pinios van Kevin Houben met verschillende mate van expressie te spelen. Eerst zonder expressie, toen met 50 en 100% expressie, en om alles eruit te halen ook met 150% expressie.

In dit filmpje kun je het resultaat zien van het eerste en laatste fragment. Kunnen jullie het verschil horen?

Concertkaarten bestellen

Wat: concert 'Kijkje in de Keuken'

Wie: Open Fanfare Orkest o.l.v. Willem van Zee

Wanneer: zondag 18 februari, aanvang 15.00 uur