Inschrijving project 7 tot 8-1-2023

De open inschrijving voor ons zevende project 'Pump and Pipes' is aan de gang. Voor verschillende secties wordt er ingeschreven en je kunt dit nog doen tot 8 januari 2023!

De orkestbezetting voor dit project bestaat, net zoals voorgaande projecten, uit ruim 45 muzikanten spelend op minimaal C-niveau (diploma niet verplicht) op bugel, saxofoon, hoorn, trompet, trombone, euphonium, es- en besbas en slagwerk zowel percussie als melodisch.

Via deze pagina vind je de criteria en voorwaarden, werkwijze van inschrijving, repetitie-locaties en het inschrijfformulier (voor dat laatste even naar beneden scrollen). De beoordelingscommissie zal de muzikale kwaliteit en selectie voor deelname na 8 januari gaan beoordelen.

Pump and Pipes

Het zevende project 'Pumps and Pipes' van het Open Fanfare Orkest staat ook onder leiding van Willem van Zee. In dit cross-over project dompelen we ons onder in de orgelmuziek. We gaan onze blik en ervaring verbreden door werken te spelen die oorspronkelijk voor orgel zijn geschreven en we krijgen een masterclass van organist Hayo Boerema en componist Rob Goorhuis. Tijdens het concert zullen we een gezamenlijke uitvoering van het vierde deel uit de Orgelsymfonie Camille Saint-Saëns met Hayo Boerema laten horen.

Dit project bestaat uit 7 repetities waarvan de repetitie op 10 juni de hele dag is en sluiten dit af op zaterdagavond 1 juli met een cross-over concert samen met organist Hayo Boerema in de prachtige Laurenskerk in Rotterdam.

Programma

Op het programma staan onder andere de fanfarebewerking van 'Sonata da Chiesa' van Rob Goorhuis, het vierde deel (Maestoso) uit de Orgelsymfonie Camille Saint-Saëns en 'Knocking at Heaven's Gate' van Jan Van der Roost. Tijdens het concertprogramma zal Hayo Boerema ook 'Sonata da Chiesa' van Hendrik Andriessen laten horen evenals 'Apparition de l'Église éternelle' van Olivier Messiaen.

Meer informatie

Klik hier voor meer informatie over dit project, de repetitiedata en masterclass dag waarvan verwacht wordt dat je deze hele dag aanwezig kunt zijn.

We zien graag je inschrijving tegemoet!