To my country - Bernard Zweers

'Aan mijn vaderland'

We vertellen je graag alvast wat meer over het programma van ons concert ‘Pumps and Pipes’, op 1 juli in de Rotterdamse Laurenskerk.

Een van de stukken die daar door ons wordt gespeeld is ‘To my Country’ van de Nederlandse componist Bernard Zweers (1854 - 1924). Dit koraal is afkomstig uit het tweede deel van zijn derde symfonie, getiteld ‘Aan mijn Vaderland’. Deze symfonie kwam tot stand in een periode waarin vaderlandslievende tendenzen voor veel componisten een belangrijke drijfveer vormden. Tijdgenoten als Antonìn Dvorák, Jean Sibelius (Finlandia) en Edvard Grieg hebben duidelijk hun stempel gedrukt op het werk van Zweers.

Johan de Meij schreef de bewerking van dit koraal ter gelegenheid van 50 jaar bevrijding van Nederland, op 5 mei 1995, en is opgedragen 'aan mijn Vaderland'. Meer informatie over dit concert vind je via deze link: https://www.openfanfareorkest.nl/project-7

𝑾𝑨𝑻: concert 'Pumps and Pipes' 𝑾𝑰𝑬: Open Fanfare Orkest o.l.v. Willem van Zee 𝑾𝑨𝑵𝑵𝑬𝑬𝑹: zaterdag 1 juli, aanvang 20.00 uur 𝑾𝑨𝑨𝑹: Laurenskerk Rotterdam 𝑻𝑰𝑪𝑲𝑬𝑻𝑺: kaartverkoop nog niet gestart