Kaarten OFO Live@Buitensoos

Er zijn nog kaarten te koop voor ons concert 'OFO Live@Buitensoos' in de Buitensociëteit van Theater Hanzehof in Zutphen! De concertkaarten à € 5,00 voor publiek in de zaal zijn te bestellen via hanzehof.nl. Via Hanzehof kun je ook de gratis tickets voor de livestream thuis reserveren om zo de link naar de livestream te krijgen.

Het concert ‘OFO Live@Buitensoos’ staat in het teken van de livestream. Bedacht als een coronaproof fanfare-event in 2021, dat uiteindelijk door de pandemie niet kon worden gerealiseerd. Nu gaat het echter door en voert het Open Fanfare Orkest onder leiding van Willem van Zee het concert uit met zowel publiek in de zaal als in de huiskamer. Weliswaar als koffieconcert, maar met hoogstaande fanfarewerken op het programma. Zo speelt het orkest na de flitsende opening met ‘Firework!’ van Jan Van der Roost de uitdagende compositie ‘Heaven on Earth’ van Maurice Hamers. Dit werk was enkele jaren terug nog scherprechter tijdens de Nederlandse kampioenschappen in de hoogste divisie. Uit het oeuvre van Samuel Barber staat zijn ‘First Essay’ op de lessenaar, in een uitgebalanceerd arrangement van Harrie Janssen. Gepakt door de eenvoud en sfeer in ‘Underlige Aftenlufte’ van Carl Nielsen maakte dirigent Van Zee hiervan een bewerking voor OFO, zeer toegankelijk voor blaasorkest en een streling voor het oor van de toeschouwer.

Pierre Volders als Don Quichot

Het hoogtepunt zal deze zondagmorgen ongetwijfeld ‘Cantos de la Mancha’ worden van de Zweedse componist Jan Sandström. Solist bij dit theatrale meesterwerk voor trombone en fanfare is Pierre Volders. Het spetterende werk is een vrije compositie rond de verhalen over Don Quichot van La Manche, de hoofdpersoon in de middeleeuwse roman van de Spaanse schrijver Cervantes. De dolende ridder Don Quichot is een idealist, een strijder tegen (vermeend) onrecht, maar tegelijk een dwaze held die zich met zijn goede bedoelingen maar onpraktische daden min of meer belachelijk maakt. De trombonesolist zal deze geniale gekte van Don Quichot op alle mogelijke manieren uitbeelden. Uiteraard op zijn instrument, maar Volders laat ook zijn theater-, zang- en schreeuwkunsten zien en horen. Pierre Volders is solo-trombonist bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest en hoofdvakdocent trombone aan het Amsterdams Conservatorium.

Presentatie

De presentatie van het 75 minuten durende concert is in handen van zangeres en presentatrice Marlies Claasen. Met haar persoonlijke manier van verbinding maken met de mensen in de zaal, leidt zij het publiek moeiteloos door het programma heen. Haar eigen stijl kenmerkt zich door flair, humor en kennis van zaken. Voor de presentatie van de livestream voor het publiek thuis zorgt Bigears Productions van Max Boeree, voormalig saxofonist van het Metropole Orkest. Met camera’s uit verschillende hoeken, professionele opnamemicrofoons, videofragmenten en interviews tussen de muziekwerken door zorgt Bigears voor een dynamische livestream om naar te kijken en te luisteren.

Wanneer: zondag 11 december 2022 om 11.00 uur

Waar: Buitensociëteit van theater Hanzehof

Prijs: € 5,00 voor publiek in de zaal en gratis* voor publiek thuis

*Livestream: hoewel gratis, is hiervoor ook een kaartje nodig. Klik op de Hanzehof site op 'tickets' en kies 'Livestream'. Je ontvangt dan een bevestiging en vlak voor het concert een link.