Project 6_OFO livestream.png

OFO Live@Buitensoos

Concert: zondag 11 december 2022 in Hanzehof, zaal Buitensociëteit Zutphen

Repetitiedata: de repetities voor dit project hebben reeds plaatsgevonden

Kaartverkoop: de kaartverkoop voor dit project is gesloten

Het zesde project van het Open Fanfare Orkest ‘OFO Live@Buitensoos’ was in de eerste instantie bedacht voor het voorjaar van 2021 als een coronaproof fanfare-event. Toen konden we er niet mee starten, maar nu gaat het project door in het najaar van 2022. Bij dit project werken we samen met trombonesolist Pierre Volders, presentatrice Marlies Claasen en Bigears Productions. Het project bestaat uit 7 repetities en sluiten we af op zondagochtend 11 december met een koffieconcert in de prachtige Buitensociëteit van de Hanzehof in Zutphen. Het concert geven we voor zowel publiek in de zaal als thuis in de huiskamer.

Muziekwerken
Op het programma staan onder andere het bijzondere arrangement dat Harrie Janssen maakte van ‘First Essay for Orchestra’ van Samuel Barber en ‘Cantos de la Mancha’ van Jan Sandström met solist Pierre Volders die hiermee ook zijn theater-, zang- en schreeuwkunsten laat horen en zien.

Foto Pierre Volders.jpg

Pierre Volders (1972) begon zijn muzikale loopbaan in 1990 aan het Rotterdams Conservatorium waar hij trombone studeerde bij George Wiegel en directie bij Jaap Koops en Arie van Beek.

Hij studeerde in 1998 cum laude af voor het hoofdvak trombone en behaalde in 1999 zijn ‘groot diploma’ directie in samenwerking met de Marinierskapel der Koninklijke Marine. Als solo-trombonist is Pierre van 1995 tot 1997 bij het Nederlands Ballet Orkest werkzaam geweest en sinds 1997 vervult hij deze functie bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest. Pierre is vast lid van het New Trombone Collective en het World Orchestra for Peace.

Sinds 2009 is hij muzikaal leider van muziekvereniging Amicitia Landsmeer. Daarnaast is Pierre Volders hoofdvak-docent trombone en studieleider van de blazers en directieafdelingen aan het Conservatorium van Amsterdam.

De presentatie van het 75 minuten durende koffieconcert is in handen van Marlies Claasen. Haar stijl van presenteren onderscheidt zich door de persoonlijke manier waarmee ze verbinding maakt met de mensen in de zaal. Moeiteloos, met flair, humor en kennis van zaken leidt Marlies haar publiek door elk programma heen.

Marlies studeerde Nederlandse taal- en letterkunde en tevens zang aan het conservatorium. Ze bracht verschillende cd’s uit met eigen werk en filmmuziek. Dit najaar heeft Marlies samen met haar partner Tom Klein en toetsenist Will Maas een nieuwe EP gelanceerd, die te beluisteren is op de streamingdiensten.

marlies presentatie !.jpeg

Bigears Productions van Max Boeree (voorheen saxofonist van het Metropole Orkest) zorgt voor een dynamische livestream voor het publiek thuis. Met camera’s uit verschillende hoeken, professionele opnamemicrofoons, videofragmenten en interviews tussen de muziekwerken door wordt het een dynamische livestream om naar te kijken en luisteren.

Bekijk de video-opnames en foto's.